BiographY


Emmanuelle MOREAU
Emmanuelle MOREAU

 

Emmanuelle Moreau was born in Nantes. She spends her childhood and teenage years in this very lively and artistically rich provincial town

( Festival des Allumées , Cargo 92, C.R.D.C…)

 

Artistic teachers quickly notice Emmanuelle for her natural talent  in dance and theater performance. Furthered by great flexibility and ease on stage, she takes classical dance lessons privately and in the dance academy, filling her everyday life with joy, happiness and success. She follows there theoretical and practical training. 

 

She makes the big jump thanks to her encounter with  the Cie du Sablier on the stage of Scenes Nationales.

To complete her studies, she follows a professional training in acting at the Studio Pygmalion in Paris. Pascal-Emmanuel Luneau is among her teachers. Meeting many theater companies not only allow her to tackle classical repertory, but also creation in laboratory theater.

 

Then, the Belgian or German artistic currents and an encounter with the plastic artist Mike Kelley in Los Angeles influence her outlook on  theater : dance, acting, plastic arts and music mix together, all kinds of artistic forms are able to coexist. 

 

At the same time, she follows further professional training in dance (classical, jazz, hip-hop, capoeira, contemporary, African dance…) and works with the choreographers of Mc Solaar, Ménélik, the Cie Boogie Sai and even Philippe Découflé.

 

She tackles on-camera work with Kim Massee. Since then, she appeared in several films both for cinema and television, as well as in clips and ads. She also works with young directors like the Poiraud Brothers, Stéphane Elmadjian, Sandrine Dumas, Kene Illegems, Jean-Philippe Amar, and Emma Perret. She also worked with Luc Besson, animating the character of Princess Sélénia in “Arthur 2 the revenge of Maltazard” and “Arthur 3 The war of the two worlds”, and even more recently with the director Serge Frydman

 

 

Curriculum vitae


THÉÂTRE

« Lève-toi et Marche » Cie La Gitane 2018

« La Prison des Inconnues » de Francesco ZARZANA 

Buk Festival - 2015

« Swimming B » de Carlota FERER

Biennale de Venise - 2012
« A Slow Lie » de Jan LAUWERS

Needcompagny - Biennale de Venise - 2011
Workshop - Biennale de Venise - 2010
« Wired » de Kaat TILLEY

Création Compagnie, création K. ILLEGEMS & N. LENS - 2006 / 2007
Échange culturel entre la Belgique et la Chine
« Kaïra » de Pascal DUBOIS

Compagnie du Sablier - Scène Nationale d’Angoulême -1994 /2002
« À Haute Voix » de Mike KELLEY et Franz WEST, mise en scène Pascal DUBOIS - Scène Nationale, Les Plateaux, FRAC, Angoulême
« Gaspard » de Peter HANDKE, mise en scène Pascal DUBOIS

Scène Nationale d’Angoulême, agglomération angoumoisine, zones urbaines sous chapiteau, région parisienne, Essonne, Val-de-Marne, banlieue nantaise, Saint-Herblain
« Création urbaine » création des habitants de chaque intervention « des gaspards » dans les rues.
« À Mort la Mariée » de Pascal DUBOIS, textes de Jean Eustache, George Groddech - création scène nationale Angoulême.
« Chants de Maldoror » de Marc ZAMMIT et Ophélia TEILLAUD Compagnie du Conte Amer sur des textes d’Isidore Ducasse et du Comte de Lautréamont - Scène Nationale d’Angoulême - 1996
Danseuse Ménélik - tournée nationale Garance Production

Cie Boogie Saï - 1996
Assistante danseuse d’Alex BENTH

Studio de danse à Paris - 1994 / 2001

CINÉMA

// MOYENS ET LONGS-MÉTRAGES 2007 / 2014 //

« Maintenant ou Jamais » de Serge FRYDMAN
«Malavita » DE LUC BESSON

 «Faire l'Amour » F.L.A de Djinn CARRENARD 

« Le Cygne » d’Emma PERRET (Nadine, rôle principal-Festival de Cabourg)

« Arthur et la Guerre des Deux Mondes » de Luc BESSON   ( vmc Sélénia )
« Arthur et la Vengeance de Maltazard » de Luc BESSON   ( vmc Sélénia )

 

// TÉLÉFILMS 2008 / 2014 //
« Vet » Série d'Emma PERRET (rôle de la flic)
« Platane » Série saison 2 d'Eric JUDOR (rôle de l'infirmière)
« Femmes de loi » n°38 de Klaus Biedermann

 

// COURTS-MÉTRAGES 2000 / 2009 //
« La concierge est dans l'escalier » de Sandrine DUMAS (rôle principal, la concerge)
«When were you ever funny? » de Kim MASSEE 
« Huile d’amour » du Trio des Ilots
« Résiduelle » de Nathalie MENANT
« Perversion » d' Emmanuel ASSENAT
« Talion » de Baptiste DEBREAUX


// PUBLICITÉS 1996/ 2016//

Yméa de Pascal DASH -France et étranger
La Halde de Jean Philippe AMAR - France
Mc Donald's des FrèresPOIRAUD - France
France Télécom de P.DECOUFLE - France
Orangina de J.CARMITZ - France
Delta Faucet de Kene ILLEGEMS - USA
Luminus de Kene ILLEGEMS - Belgique


// CLIPS 1997 / 2011 //
38ème Donne de Julien REY
Charlélie Couture de Stéphane ELMADJIAN
Gérald de Palmas des frères POIRAUD
Garry Christian des frères POIRAUD
Vénus Fly-Trap de Bruno RIPOCHE


TRAINING


Contrainte et liberté, poésie d'un corps précis - Simon Abkarian 2018

2X Mediane art & communication - 2017- 2018 

Master Class Studio Vo / Vf 2013 - Jordan Beswick
2X Permis De Jouer - Pascal Emmanuel Luneau

STUDIO  PYGMALION 2008 / 2009 - Pascal Emmanuel Luneau, J-M Steinfort, J. Gottesdiener ,
R. Mardon, P. Nagera.
 2X Nouveaux Acteurs - Nouveaux Réalisateurs - Kim Massee
BAC A3 Théâtre - Nantes 1993
Cie Du Jusant - Metteur en scène Philippe Mirassou, répertoire classique et contemporain
Étude Théorique Dominique Albot 1993 - Brook, Stanislavski, Grotowski, Dullin, Arthaud…
Cie du Sablier - Angoulême 1994-2002 - Metteur en scène Pascal Dubois : autour de la
méthode Vassieliev, Grotowski
Théâtre laboratoire de recherche, travail : improvisation, corporelle et vocale
La Roulotte À Vapeur - Paris 1998 , Philippe Chosson et Geneviève Bruel : Méthode Actor’s Studio
Cours Prives  - Classique, Jazz, Africaine, Contemporaine, Acrobatie, Capoeira,
Buto, TaÏ-Chi, Flamenco, Aïkido
Stages TCD 1995 / 1996 - Jazz, Hip- Hop, Voguing, Capoeira, Acrobatie
Stages CND 1999 - Transmission de la danse Hip- Hop, quels outils pédagogiques